Zašto bismo krili, kad’ i vi to znate, baš je lijepo biti dijete moga TATE! Čuti ovako nešto od svoga djeteta, želja je tatama širom svijeta koji su spremni, nespremni, zreli ili manje zreli dospjeli u svijet očinstva ili će tek dospjeti u nekom trenutku svog života. Gotovo svi muškarci na svijetu imaju neku vezu sa djecom, bilo kao očevi, kao očusi, ujaci, stričevi, djede, nastavnici, treneri ili jednostavno kao prijatelji.

tata06Formiraju nas komadići mudrosti, kada smo mali ili malo veći, uvijek ostaje ono „Kao što bi rekao moj tata…“. Odgovorno i angažovano očinstvo i učešće muškarca u životu djece veoma pozitivno utiče na sve segmente njihovog života, značajnu ulogu igra  u životima žena, a i samih muškaraca. Koliko god svi mi bili svjesni značaja i vrijednosti očinske uloge i uloge muškarca uopšte, njihovo ograničeno učešće u staranju i dalje predstavlja glavnu prepreku rodnoj ravnopravnosti i osnaživanju žena.

MenCare je globalna kampanja za promovisanje uključivanja muškaraca kao ravnopravnih, odgovornih i nenasilnih očeva i staratelja. U ovom trenutku MenCare vodi aktivne kampanje u preko 25 zemalja na 5 kontinenata. Naša kampanja na Balkanu se u okviru svojih prvih koraka usmjerava na promovisanje pozitivnih primjera očinstva i staranja u svakodnevnom životu dijeteta.

Sa ciljem da i tate na našim prostorima postanu „Super TATE“ i da im se njihovi mališani zahvale riječima, „Sva sreća da si ti moj tata!!!“, od 15. maja 2015. god. Institut Perpetuum mobile je pokrenuo kampanju koja će biti vidljiva u Banjoj Luci. Šira javnost biće u prilici da pogleda postere sa porukama, video poruke, materijale i kreativne akcije sa mladim tatama, a sve organizovano od strane aktivista „Budi muško“ kluba Banja Luka!

Kampanja se provodi u sastavu projekta „Inicijativa mladića – dječaci i muškarci kao saveznici u prevenciji nasilja i rodnoj transformaciji na Zapadnom Balkanu“. Primarna ciljna grupa tokom iniciranja kampanje će biti očevi, očusi i budući očevi. Kasnije, kampanja će se fokusirati na sve staratelje, odrasle uzore poput deka, trenera, nastavnika i ostalih članova porodice, a tu su naravno i nezamjenjive majke i žene kao starateljke. Kroz ovu kampanju želimo da (po) kažemo koliko je važno odvojiti vrijeme za djecu, jer se ono ne može vratiti, djeca rastu, rastu i ne trepnemo, već su pravi ljudi.

Super TATA, ne brini šta će drugi ljudi da kažu, važno je šta kaže tvoje dijete. Uživaj, opusti se, igraj se sa svojim dijetetom, pjevaj, budi dobar uzor i odvoji vrijeme da budeš dobar tata!

Samo nemoj da zaboraviš, „Jedan otac vrijedi kao stotinu učitelja!“